„Young European Citizenship and the European Union Democratic Institutions“
Srednjoj školi Ivana Meštrovića Drniš po prvi put je odobren Erasmus+ KA210-SCH - Small-scale partnerships in school education (Partnerstva malih razmjera u školskom obrazovanju) projekt pod nazivom „Young European Citizenship and the European Union Democratic Institutions“, kojem je dodijeljena financijska potpora 60 000 eura za provedbu. Sredstva dobivena projektom, koristit će se za troškove putovanja, organizacije te smještaja učenika i pratitelja.
Škola već dugi niz godina aktivno sudjeluje u EPAS programu i eTwinning projektima. Kroz eTwinning platformu članovi komuniciraju, surađuju, razvijaju projekte, te razmjenjuju znanja i iskustva. Radom na eTwinning projektu „Let’s participate in EU elections together 2024.“, nastavnica Martina Jerković upoznala je Linn Jansson iz škole Arenaskolan Timrå u Švedskoj, na čiji je poziv za partnerstvo u Erasmus+ projektu rado aplicirala i pomogla u izradi prijave projekta prema SE01 – Swedish Council for Higher Education/Universitets-och högskolerådet.
Ciljevi i ishodi projekta: povećanje osjećaja važnosti biti Europski građanin kod učenika i osoblja, jačanje znanja učenika o institucijama EU, uključivanje djece iz ruralnih područja i jačanje njihovog položaja kako bi postali aktivni građani, osnaživanje digitalnih kompetencija učenika i jačanje kompetencija nastavnika kroz razmjenu znanja i tehnika podučavanja.
Održano 3. Međužupanijsko stručno vijeće Ekonomije, trgovine i poslovne administracije - podsektor poslovna administracija
Na 3. Međužupanijskom stručnom vijeću za Zadarsku, Šibensko-kninsku, Splitsko-dalmatinsku i Dubrovačko-neretvansku županiju podsektor poslovne administracije, održano je nekoliko značajnih predavanja i predstavljanja. Skup je započeo uvodnim pozdravom i predstavljanjem plana i programa rada, nakon čega je voditeljica skupa dala riječ prvom izlagaču.
Nada Ratković iz Srednje škole Bana Josipa Jelačića Sinj predstavila je sudionicima umjetnu inteligenciju (AI) u strukovnom obrazovanju. Naglasila je uporabu različitih IKT alata u svakodnevnom radu u nastavi i prikazala alate koji se koriste u AI za različite svrhe. Također je detaljnije govorila o aktivnostima vezanim za projekt Brain, koji će od naredne školske godine biti uveden kao fakultativni predmet u školama koje su se prijavile za sudjelovanje u projektu.
Angelina Krsnik, mag. soc. pedagogije iz Udruge Pragma Zagreb, održala je predavanje na temu Upravljanje stresom i krizama, s naglaskom na podršku nastavnicima. Govorila je o stresu, sagorijevanju i upravljanju kriznim situacijama kod učenika, roditelja i nastavnika, te o radu s medijima u svrhu očuvanja socio-emocionalnih kompetencija nastavnika.
Upisi 2024./2025.
27. svibnja 2024. počele su prijave za upis u prvi razred srednje škole kroz Nacionalni informacijski sustav prijava i upisa u srednje škole (www.upisi.hr).
28. lipnja 2024. kreće prijava obrazovnih programa i traje do 8. srpnja 2024.
10. srpnja 2024. objava je konačnih ljestvica poretka.
Srednja škola Ivana Meštrovića Drniš u šk. god. 2024./2025. upisuje sljedeća usmjerenja:
Trajanje obrazovanja: 4 godine
- Opća gimnazija – 18 učenika
- Ekonomist – 18 učenika
- Elektrotehničar – 18 učenika
Trajanje obrazovanja: 3 godine
- Elektromehaničar – 9 učenika
- Konobar – 9 učenika
Nema bodovnog praga.
Detaljne informacije se nalaze u dokumentima MZOS-a.
- Odluka o upisu učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2024./2025
- Pravilnik o elementima i kriterijima za izbor kandidata za upis u I. razred srednje škole
- Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o elementima i kriterijima za izbor kandidata za upis u I. razred srednje škole
- Natječaj za upis učenika 2024./2025. (Priloženo u privitku)
10 – 11. srpnja 2024. od 08.00 do 12.00 h - dostava potpisanog obrasca o upisu u I. razred srednje škole (upisnice) i ostale dokumentacije – osobno ili na e-adresu škole: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
Učenici koji ne dostave navedenu dokumentaciju u propisanim rokovima gube pravo upisa ostvarenog u ljetnome upisnom roku te se u jesenskome roku mogu kandidirati za upis u preostala slobodna upisna mjesta.
Detaljnije obavijesti će biti naknadno postavljene na web stranici škole, rubrika UPISI.
Završetak projekta "Being or well-being: that is the question"
Podjelom potvrda o sudjelovanju za učenike završio je jednogodišnji eTwinning projekt "Being or well-being: that is the question". Projekt je bio usmjeren podizanju svijesti o mentalnom zdravlju, razmjeni informacija s kolegama iz drugih zemalja i unaprjeđenju komunikacijskih vještina. Sudjelovali su učenici srednjih škola iz Italije, Hrvatske, Francuske i Turske uz podršku svojih nastavnica. Našu ekipu činilo je 10 učenika iz 2.A i 3.A razreda, a mentorica im je bila nastavnica Psihologije Marijana Mijat.
Tijekom školske godine učenici iz svih ekipa raspravljali su o mentalnom zdravlju kroz on-line kvizove, Zoom sastanke, izradu letaka u Canvi, razmjenu Božićnih čestitki i samostalna istraživanja. Zahvaljujući provedenom projektu, učenici su imali priliku upoznati kolege iz drugih država, kao i različite načine kojima se europske zemlje trude unaprijediti zdravlje i dobrobit svojih stanovnika.
Održana "Fešta o' fizike"
U organizaciji udruge Edukacijski inkubator i županijskog stručnog vijeća učitelja i nastavnika fizike Šibensko - kninske županije održana je "Fešta o' fizike" u petak 7. lipnja 2024. u OŠ Antuna Mihanovića Petropoljskog Drniš.
Fešta je okupila učenike osnovnih i srednjih škola, te njihove mentore, učitelje i nastavnike. Predstavili su se sa svojim radovima na zanimljiv, edukativan i inovativan način. Tema ovog javnog događaja bila je Peti element (vatra, voda, zemlja, zrak i …).
U uvodnom dijelu sudionicima se u ime udruge obratio Mladen Brajica prof., a u ime vijeća voditeljica Ivana Grabić-Marin, prof.. Fešta je započela glazbenim programom puhačkog orkestra Osnovne glazbene škole “Krsto Odak”, pod vodstvom profesorice Katice Brakus.
Našu školu predstavljali su radovi učenika četvrtog razreda elektrotehnike "Arduino u fizici", pod mentorstvom nastavnica Ivane Grabić Marin i Josipe Bilić, te rad učenice Antonie Lilić drugog razreda ekonomske "Control center AI".
"Sudjelujemo u EU izborima 2024"
"Sudjelujemo u EU izborima 2024" je eTwinning projekt kojeg je pokrenula EPAS senior ambasadorica Martina Jerković iz naše škole u suradnji s partnericom Linn Jansson iz Arenaskolan u Švedskoj okupio je škole iz Hrvatske, Njemačke, Belgije, Španjolske, Slovenije i Litve.
Provodio se nizom aktivnosti za učenike iz zemalja Europske unije, članica EPAS programa tijekom školske godine 2023./2024. Projekt je imao za cilj educirati učenike o demokratskim procesima, institucijama Europske unije, te izborima za Europski parlament 2024 godine. U njega su bili uključeni učenici drugog i četvrtog razreda smjer ekonomist Srednje škole Ivana Meštrovića Drniš. Kroz niz aktivnosti i primjenu IKT alata, učenici su razvijali kreativna rješenja, jačajući svoja znanja i vještine. Uključivao je: upoznavanje učenika s institucijama EU i njihovim funkcijama, edukaciju o izborima za EU parlament, organizaciju susreta s lokalnim i regionalnim predstavnicima, te zastupnicima u EU parlamentu čije su aktivnosti učenici pratili kroz dosadašnji rad EPAS programa.
Većina EPAS škola u Hrvatskoj ugostila je djelatnike EU direct ureda, koji su učenicima kroz održana predavanja nastojali približiti značaj i važnost izlaska na izbore, s posebnim naglaskom na EU izbore. Ova predavanja su ujedno bila i dio kampanje "Iskoristi svoj glas", koja je imala za cilj potaknuti mlade na aktivno sudjelovanje u političkim procesima i kreiranju budućnosti Europe.